Daisypath Friendship tickers

Jumaat, 7 Januari 2011

wanita perlukan lelaki??

salam semua..selamat pagi jumaat.semoga hari ni kite semua terus diberkati dirahmati dan dilimpahi nikmat tuhan.

okey,tajuk nak kontroversi kan??tade lah kontroversi sangat wahai kawan2.ini fitrah kehidupan ok!!wanita perlukan lelaki??ouh yes..sangat setuju,tapi jap,lelaki di luar sana jengan terlalu bangga diri bile wanita cakap camtu sebab,lelaki juga memerlukan wanita.kan??tak setuju,then maksudnya anda nak cakap anda tak perlukan mak anda??

see..korang nampak kan kesinambungan kat situ,ini bukan masa untuk ego,tapi masa untuk berfikir.eh,kejap,tapi entry ni bukan nak suruh sape2 yang tak bercouple pergi cari couple.no2 tidak sama sekali.cuma bagi yang duk sibuk pikir,aku tade orang nak pon,tade pun orang nak couple ngan aku,aku tak cantik ke??

ok,sila jangan berfikir begitu sebab lelaki yang baik, jika tuhan mahukan dia menemani kita sepanjang hayat, membimbing kelakuan kita, menjaga kemurnian kalbu bersama-sama, mendidik, membuka jalan agar kita dapat memperdalam selok-belok agama yang barangkali selama ini hanya menjadi pakaian dan lencana, dan memberikan kita zuriat yang halal lagi dirahmatiNya.(quote from iluvislam)

jadi,pada lelaki,jangan sesekali mengatakan anda tak memerlukan wanita kerana tanpa wanitakerana tanpa wanita yang bernama ibu,mama,umi,ma tiadalah anda di dunia ni,dan wanita jangan kata anda tak memerlukan lelaki kerana tanpa lelaki yang bernama ayah,bapa,abi,abah,anda takkan lahir ke dunia ini.

untuk wanita:

Tetapi kerana ciptaan tuhan itu indah, kita terbit daripada rusuk lelaki, bukan dekat kepala untuk dijunjungi, bukan dekat bahu untuk membebani, bukan dekat lengan untuk dijulangi, bukan dekat jari untuk disakiti, bukan dekat pinggul untuk dihenyaki, bukan dekat lutut untuk ditindihi, bukan dekat kaki untuk ditunggangi, tetapi dekat pelusuk hati untuk dimulia, disayangi dan dicintai.

family

kerana wanita dan lelaki,terbentuknya satu famili..

adios!!


JOMLIKE!

9 ♥♥suratcinta♥♥:

Unknown berkata...

masing2 perlukan masing2
laki perlukan wanita
wanita perlukan lelaki
untk apa?
adaler..

Miss Izah Mohamed berkata...

lelaki & wanita.. pelengkap kehidupan :)

niesh™ berkata...

lelaki dan wanita memang saling memerlukan .. yang single masa ni tu bukan tak laku, maybe blm tiba masa lagi. hihi

Mrs Ijam berkata...

@shark

ha,kan???itu adalah kenyataan~~hee

Mrs Ijam berkata...

@Miss Izah Mohamed

yup cinta itu anugerah:)
sume yang ALLAH cipta ade ceritanya:)

Mrs Ijam berkata...

@niesh™
yes!!itulah yang ingin disampaikan~~

phreak-id berkata...

Maksudnya, ko rindu kat seseorang ke atau ko tengah tunggu seseorang?

Terbaru > 10 Kelebihan Coca Cola > Lelaki di Utara Banyak Main Cinta Dengan Wanita Thailand? > Tukar Banner/Link Dengan phreak-id

Mrs Ijam berkata...

@phreak-id

er???aku tak paham ko cakap ape~~lost2~~

Tanpa Nama berkata...

eh2...ada muka sy la kat situ...wink2..haha

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...