Selasa, 18 Mei 2010

cantik itu ape???

salam semua..
1st of all...mm nak mintak maaf sangat kat semua yang dtg blog mm harini..
broadband agak2 malu2 segan2 nak bekerja arini..
so..malam ni baru dapt berblogwalking..sori yer kawan2..
ape2 pun..thanx sbb still sudi menempel kat sini..
bebel ngan mm...
sayang korang semua..


emm..oleh kerana brodband malu2 tadi..
mm sgtlah bosan..
alih2..teringat la macam2 kenangan lama..
dan finally..come to dis question...

CANTIK..ape ye tu???
sesungguhnya..mm tidak lah cantik secanatik siti nurhaliza atau sesiapa saje..
tapi bagi mm,mm selalu menganggap diri mm cantik...
tapi bukan cakap kat orang lain tau..
ni juz 4 my own motivation..
dan lagi satu...
kepada sesiap yang selalu rendah diri kata anda tak cantik..
anda salah..
sebenarnya anda cantik...
semua insan dalam bumi ALLAH ini cantik...
semua yang ALLAH jadikan..sangat cantik..

tapi mungkin dimata orang lain anda tak cantik..
sebabnya..cantik itu subjektif tau..
dan fikir punya fikir..then mm terfikir..ape definisi cantik seorang perempuan di mata seorang lelaki???
dan termuncul la lagu CHANTEK dari altimet difikiran
lalu di google..dalam sungguh maksud lagu nih..
dan kat sini.mm nak rumuskan ape maksud cantik dimata lelaki..melalui lagu ini..


hey wanita
gembira dapat berjumpa
teringat kembali kali pertama kita bersua
ingat bila kita bersepatu serupa
tak lama dahulu jangan kau kata kau dah lupa


kau bersama kawan-kawan muda yang nyata
kau paling menyerlah di antara mereka
rambut hitam warna cokelat anak mata
membuat aku kurang fasih bila bicara

apakata kita ambil sedikit masa
untuk mengenali sesama kita dengan lanjutnya
dan jika kau rasa apa yang ku rasa
ayuh kita ke bab kedua dan seterusnya

chantek..
dirimu buat ku tertarik
menghilang segala prasangka
di jiwa
ohh chantek...
sungguh aku cinta kamu

dia..
pandai menjaga hati ayah dan ibunya
kelakuannya sama dengan orang tuaku juga
dia..
bisa cipta yg gula dari yang cuka
pandai menukar yg duka kepada suka
dia..
bijak mengatur acara dan juga masa
cekap memasak garam gula secukup rasa
dia..
pandai menjaga harta dan juga duitnya
tetap anggun tanpa mendedahkan kulitnya
dia..
setia pada Yang Esa satu-satunya
memenuhi tanggungjawab 5 waktunya
dia..
punya tempat dalam rancangan yg ku rangka
tak usah lengah
ayuh kita berumah tangga

dalam lirik ni...pandangan cantik adalah:

1. pandai jaga hati orang tua
2.pandai mengambil hati seorang lelaki..bukan dari segi pemakaian atau rupa sahaja.
3. seorang yang sangat pandai menguruskan harta lelaki tersebut.
4. seorang yang patuh pada AGAMANYA...
chantek..
sechantek suria menyinar
seindah bunga yang di taman..mekar...
chantek...
dirimu buat ku tertarik..
menghilang segala prasangka
di jiwa...
oohhh chantekk..
sungguh aku cinta kamu

aku..
melihat kita bersama di hari tua
dia..
masih satu tiada empat tiga atau dua
dan walaupun kau sudah kepudaran rupa
kau tetap cantik padaku aku tak lupa
kita bersama di anjung luangkan masa
kewangan kita merdeka mampu bersara
hasil usaha kita dari masa dahulu
cukup untuk mengisi perut anak dan cucu
hidup santai tak perlu terburu-buru
punya masa kerja ibadah dan juga ilmu
anak kita dan ayahya semua sebulu
aku bilang kau chantek dan mereka setuju

dan ini..kesannya..
seorang lelaki yang betul2 telah tertarik terhadap KECANTIKAN seorang wanita yang bergelar isteri kepadanya...


chantek..
sechantek suria menyinar
seindah bunga yang di taman..mekar...
chantek...
dirimu buat ku tertarik..
menghilang segala prasangka di jiwa...
ohh chantek...
sungguh aku cinta kamu... 


persoalannya:
cantikkah kamu??dan apa definisi cantik pada mata kamu~~

dan untuk wanita...mari renungkan firman ALLAH ini..

"Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang 
dikenakannya,  susuk  yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya.
Kecantikan  seorang 
 wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya, 
tempat 
 dimana cinta itu ada."

JOMLIKE!

4 ♥♥suratcinta♥♥:

╚► Scya Lollita◄╗ berkata...

scya mmg ske lagu chantek tu
nmpak yg laki sbnrnye bkan tgk kcntikan smte2 utk wat sum1 tu jd istri .
cme kdg2 girl ade yg slah fhm , knonnnye laki tpikat kat dye sbb dye cntik even dye x pndai wat keje umah~

Aidi-Safuan berkata...

pergh... banyak nyer masa sampai boleh faham makna lagu. :P

mAsHiMaRo berkata...

scya--> yup..itulah sebenarnya yang dicari oleh lelaki..seorang isteri..

mAsHiMaRo berkata...

aidi---> hahha..cuti dua bulan memang banyak masa kan~~

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...