Ahad, 17 Januari 2010

TOLONG???!!!!!

salam semua..bile taleh tido..inilah kejenyer....belog lah jadi tempatnyer..hehehe....(sib baik ade belog nih)MSN Onion Emoticons

since taleh tido kan..cik empunyer belog pun menggunakan masa yang ade..belek2 paper yang lepas2(online punyer paper...)terbukak la satu berita nih....

lpas baca jer berita nih..cik empunyer belog rase macam...ade lagi ke???aku termasuk dalam golongan ni ke??aku ade sifat ni ker????*ok2...jangan confius*

ape yang ade???hehee...ade lagi rupenyer orang yang jujur sekrang..tu lah yang cik empunyer belog fikir...dan cik empunyer belog pun terlintas lah dalam kepala...ade ke sifat tu pada empunyer diri yang bercakap nih???(anda???ader???)

ok2..xmo cakap panjang2 lah...baca dis artikel k...

moral of the story: kasih ibu sangat mendalam...jangan sesekali menidakkan ape yang ibu ucapkan...

mode: wuuuu...rindu ma~~~MSN Onion Icons

****************************************************************************************************************

NEW YORK – Seorang pemandu teksi rakyat Bangladesh di New York, Mohammad Mukal Asadujjaman menyatakan dia memulangkan sebuah dompet yang mengandungi wang tunai lebih AS$21,000 (RM70,192) dan barang kemas kerana ibunya kerap menasihatkan dia supaya selalu berlaku jujur.

Mohammad menyatakan demikian selepas dia memulangkan sebuah dompet mengandungi wang tunai dan barang kemas yang ditemui dalam teksinya kepada sekumpulan pelancong Itali.

Salah seorang pelancong itu, Felicia Lettieri berumur 72 tahun tertinggal dompet tersebut yang mengandungi wang, barang kemas dan pasport rakan-rakannya pada Krismas lalu.

Kakak Lettieri, 72, dari Long Island memberitahu bahawa pemandu teksi itu menyelamatkan percutian mereka dan berkata: “Kami amat menyukai apa yang telah dilakukannya.”

Mohammad melihat wang kertas euro dalam dompet itu selepas dia membukanya untuk mengambil alamat tempat tinggal pelancong tersebut.

“Ibu saya ialah sumber inspirasi saya. Dia (ibunya) menyatakan selalu berlaku jujur dan bekerja keras,” katanya.

Mohammad menghubungi seorang rakannya dan memandu sebuah kereta sejauh 80 kilometer menuju ke alamat yang ditemui di dalam dompet tersebut.

Namun, mereka mendapati tidak ada sesiapa pun berada di rumah itu.

Mohammad kemudian meninggalkan nombor telefonnya dan sekeping nota.

Telefon bimbit pemandu teksi itu kemudian berbunyi dan dia kembali ke rumah tersebut untuk memulangkan dompet berkenaan.

“Mereka berasa cukup gembira,” kata Mohammad.

Dia merupakan imigran dan pelajar sebuah kolej sepenuh masa dekat apartmennya di Queens.

Mohammad mula memandu teksi beberapa hari dalam seminggu kira-kira tiga bulan lalu.

Pemandu teksi itu mengakui bahawa wang itu boleh membiayai pengajiannya tetapi berkata: “Hati saya menyatakan ia (mengambil wang itu) tidak baik.”

Mohammad turut enggan menerima sebarang ganjaran dengan menyatakan dia bukannya tamak. – AP


salam sayang,


JOMLIKE!

0 ♥♥suratcinta♥♥:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...