Daisypath Friendship tickers

Khamis, 19 November 2009

sambungan entri lepas.....

berdetu-detap bunyi papan kekunci diketuk dari bilik lisa. Tetibe, lagu doremon kedengaran menandakan ade mesej masuk."haish, manusia mana plak la yang rajin nak mesej aku memalam nih", bebel lisa yang tekun menyiapkan kerjenya.

dalam matanya tekun menghadap skrin notebooknya,tangan nya meraba mencari telepon nyer...
lalu dibacalah msej yang masuk tu ngan sambil lewanya...akhirnya, dia bersuara...
"wuhuuuuuuu....weekend nih ade reunion mega la...wajib pegi nih...leh jumpe kengkawan..gosip2...hehe..silap2 leh dapat pakwe sorg nih", gelaknya di dalam hati..

tempat: hotel sri malaysia mersing,ahad

seluruh dewan telah pun dipenuhi dengan para jemputan...seluruh ahli alumni sekolah lisa berkumpul untuk menyambut ulangtahun penubuhan sekolah mereka yang ke-1o merangkap ulangtahun penubuhan alumni yang pertama..ramai yang datang demi untuk bertemu kawan2 lama yang telah lama menghilang tanpa khabar berita.
sedang lisa sibuk berborak dengan ika,tetibe,wooooo......basah lencun tudungnya disiram air sirap...memang menyirap la darah minah tuh..dalam hati dah memang mencaci-caci manusia empunya badan yang melanggar..tapi,sekali pandang depan...tergagap2...hahahha...tau kenape??
sebab..empunya badan adalah...N.I.Z.A.M a.k.a tukang langgar kereta dia minggu lepas.


"Ya Allah,maaf ye cik,saya tak perasan awak ade kat depan tadi,maafkan saya ya",luah nizam sambil menghulurkan tisu kepada lisa.
tapi lisa dengan pantasnya menarik lengan ika dan terus berlalu...
setelah berada agak jauh dari nizam dan rakannya johan,lisa pun bertanya lah kepada ika,"weh ika, ko kenal ke mamat yang langgar aku tadi tuh???"
ika"gila ko tak kenal,tu la abang senior kita yang paling famous time kita form3 tau,abang nizam.takkan ko tak ingat???"
"dia nizam yang famous tuh????ko biar betul weh??",
tanpa sempat ika bertanya lebih lanjut,lisa cepat sahaja beransur ke bilik air.


hehe..ok...episod 3 is coming..maybe tomorrow...tggu eh...(nih da bukan cerpen namanyer..ni novel pendek..hehheehe


JOMLIKE!

0 ♥♥suratcinta♥♥:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...