Jumaat, 19 November 2010

kisah aidiladha 2010

salam semua…

selamat malam minggu..

ouh,ade yang tunggu hupdate ke??

maaf lah yer,tuan rumah punyer mood hupdate pegi bercuti,ni baru nak dapat angin2 mood balik..

maapkan hamba yer..pada golongan yang belum direview,tunggu yer kengkawan,entry akan kuar balik hari isnin yerSmilesila jangan marah hamba,nanti korang cepat tua,dah tak cantik dah..hiiii…

ok,ni tanak hupdate panjang2 pun,

saje nak datangkan balik aura menghupdate daku..

tapi sebagai tanda mintak maap,

meh nak bagi resepi sikit,

resepi daging black pepper,yang mana ada lagi daging korban tu,bolehlah cuba yer kengkawan..

ade 2 style kat sini..

: daging black pepper :version 1:

bahan2:

- daging (ikut suka hati la nak bnyak mana)

- lada hitam( yang ni pun ikut suka hati,kalau nak berapi,letak bnyak2)

- garam( ni pun ikut cukup rasa korang lah)

- air

- sos tiram(kalau ade,tade ganti ngan serbuk perasa,sikit je ok)

- bawang merah & putih,untuk menumis.

cara2:

1.campur garam,lada hitam yang ditumbuk dan gaul dengan daging,biarkan sekejap

2. panaskan minyak dalam kuali dan kemudian tumiskan bawang putih dan bawang merah

3. masukkan lada hitam yang dah ditumbuk halus dan digaul dengan air masak,ke dalam kuali.tambahkan garam dan perasa secukupnya.

4. masukkan daging dan tunggu sehingga empuk,sila pastikan anda menambah air sekiranya terlalu kering.

5. sila masukkan dalam pinggan dan anda dah boleh makanSmile

okeyh,sudah siap resepi dari hamba,silalah cuba yer,ada lagi resepi yang bakal dihupdateSmile

gambar dari google yerSmile

adios!!

 


JOMLIKE!

0 ♥♥suratcinta♥♥:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...