Isnin, 30 Ogos 2010

MERDEKA!!!

salam semua...
huhu..
ini adalah entry pendek untuk kedatangan merdeka..
hadui..tengah exam pun tangan still gatal nak taip entry..
demi negara terchenta:)

selamat merdeka semua!!!
tapi merdekakah anda???
ape maksud erti kata merdeka buat anda???


tepuk dada tanya diri sendiri..

hamba belum merdeka dari belenggu peperiksaan mid sem..
hamba sudah merdeka dari belenggu kehabisan tiket bas,sebab dah beli tiket,
lagi 3 hari hamba merdeka lah!!

tapi yang pastinya,
MALAYSIA tercinta dah 53 tahun merdeka!!!
mari nak highlight sikit..
53 TAHUN MERDEKA!!
ok..dah nmpak kan??
hehhee..
so ape erti kata merdeka ni semua pada korang??

dah tade penjajah,boleh hidup bebas,
dah tak perlu makan ubi kayu macam orang dolu2 zaman tentera bintang tiga,
makanan bertimbun2 nak-nak kat bazar ramadhan..

anda rasa anda cukup menghargai tak kemerdekaan ni????
hihi..
oklah,kalau macam hamba,tade kereta kan??
so hamba nak tunjuk hamba sayang malaysia ,
hamba letak lah bendera malaysia kat sini!!
korang nampak tak??
hehhe:)

ape2 pun..
SELAMAT MERDEKA yer kawan2..
kita mungkin dah merdeka dari penjajah,
tapi mungkin pemikiran kita perlu juga dimerdekakan:)
fikir2-fikirkan ok!!!


imej dari pakcik google!!:)


JOMLIKE!

0 ♥♥suratcinta♥♥:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...