Sabtu, 5 Jun 2010

SAYANG dah cukup ke???

salam semua...
emm...hari ni semngat blogwalk mm tetibe merundum jatuh macam saham yang jatuh...
tak tahu kenapa..
mungkin sebab emosi terganggu...
ceh..macam la kena pikir maslaah negara nak emosi terganggu...
tak patut2...
so..mm kembali lah ni..
suka tak??
hahhaa..dah cukup la tuh ko mengarut wahai mm..

back to the topic~~
SAYANG.......
tahu ke meaning die ape???
orang kata sayang tu cinta..
betul ke???
kalau sayang tu cinta,buat ape orang wujudkan perkataan cinta..
ye tak???
ada plak orang kata sayang tu kasih...
ye la..dah kasih kena la sayang...
ye ke???
ntah la...
sayang tu cukup ke???
sibuk lah dengar orang duk cakap..
awak,saya sayang awak,sampai hujung nyawa..
tup2 esok tengok kuar ngan orang lain..
ape cite??
ouh..yang semalam saya sayang awak,yang hari ni,saya cinta awak,
yang esok plak,saya kasih la kat awak..
lusa???ape lagi???

sayang ni sebenarnya suci..
jadi..janganlah cemari dengan benda-benda yang tak sepatutnya..
kot ye pun sayang,janganlah sampai nak amik yang bukan hak kita...
tahu sayang..tunggulah masanya...


ouh..sori la..
mm teremo plak..
ye lah,sape tak sedih tengok berita hari-hari..
kanak2 didera,bayi dibuang ditepi jalan utama,bayi dihumban dalam sungai,bayi dibakar,bayi diletak dalam tong sampah...

ini yang dikatakan sayang???
sayang awek mengandungkan dia..
sayang anak buang je dia...

so,cukup ke sayang???
fikir2kanlah...
kalau betul sayang,buatlah dengan cara yang betul..
yang halal,dan yang sah..
bukan niat mahu jadi ustazah,
tapi sekadar memperingatkan diri sendiri dan kawan2...

kita ada akal,kita boleh berfikir jadi jangan 
kalahkan binatang yang tiada akal tapi tak buat semua ini...

renung-renungkanlah...

JOMLIKE!

12 ♥♥suratcinta♥♥:

budak kampung online berkata...

sian baby tu.

mAsHiMaRo berkata...

budak kampung...yup2..sayang ke tu???ntahlah..sedih~~:(

rizal jabai berkata...

sayang yg nk 'mende' tu nafsu semta-mata..sayang yg betul2 ialah,jaga cinta suci itu,pelihara,dan binalah keluarga..semai cinta di situ,baru aman damai sejahtera :)

mAsHiMaRo berkata...

ijai--> ntahla ijai..sayang pada mata mereka bagimana~~~

syAzAnA berkata...

emm. manusia akhir zaman.
takuttt.

maCy berkata...

at first i thought that it was all about love between a man and a woman.. but its really something that we almost forget, what we got from the love.. i mean, not we lah..
they~ them.. damn!

sgt jht takde perikemanusiaan~
smbg emo~

@ien_R@z berkata...

tu semua sb cinta nafsu semata2..
kenapa ada manusia yg sanggup buang ank dlm dunia nie.. binatang pn pndai syg ank.. aiisshh.. geram!

opss.. salam kenal..

NaNaJoe berkata...

xsuka2!!!!
bodoh bercinta syg2..
anak tu bukti cinta, nape nak buang?? huhuhu~~

mAsHiMaRo berkata...

syazana---> pengajaran dan peringatan buat semua~~

mAsHiMaRo berkata...

macy---> em,itulah syang berlandaskan nafsu..

dah2..jangan emo lame2..

mAsHiMaRo berkata...

aien---> yup...sangat setuju...
monyet pun pandai syg anak die..

salam kenal jugak..

mAsHiMaRo berkata...

nana---->bila dah salah,akal pun pendek~~

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...