Sabtu, 9 Januari 2010

hidup dan terus hidup...

hmph....apeka????tajuk kali ni cam x brape nak betul skit..hehehe...
hidup.....ape yang anda2 *skema* semua pikir bila cik empunyer belog tulis word nih~~

bagi cik empunyer belog...hidup adalah...

1.peluang untuk kite knal siapa diri kita...
2.peluang untuk kita berkongsi kasih syang..kita syang our family..kite syg our fren..our teachers...
3. peluang untuk tahu ape yang perlu dan ape yang tak perlu...
4.peluang untuk pilih..ape yang kita mahu..baik ke buruk ke..kite tentukan...
5.peluang untuk kite mengenal ALLAH yang mencipta kita...
6.peluang dan peluang dan peluang...

tapi..andai kita tak guna peluang yang diberi ini...
ntah ape akan jadi pada hidup kita...
kita akan rasa diri kita kalah,lemah dan gagal....

sebenarnye..itulah yang cik empunyer belog rase skarang...
gagal,lemah,kalah,sendirian....
tapi...bila dimuhasabah kembali....
sebenarnyer tidak..
cik empunyer belog tak kalah selagi cik empunyer belog tak lakukan yang terbaik..
cik empunye belog tak gagal jika cik empunye belog cuba dan usaha...
cik empunye belog takkan lemah jika cik empunye belog dekat pada-Nya..
dan sesungguhnya,cik empunya belog tidak sendirian...
cik empunye belog ade keluarga..ada incik ijam...ade kawan2 yang sentiasa menyokong..dan yang paling penting...cik empunyer ade ALLAH yang sentiasa ada untuk saye...dan untuk kite semua....

maaf kalau ade yang terasa annoying dengan post kali ini...
maaf kalau ade yang terasa " jangan la nak cakap banyak kalau ilmu belum penuh di dada"
maaf kalau buat sesiapa sahaja tersinggung....

ini hanyalah pengajaran yang cik empunya belog rase nak kongsi dengan rakan2 blogger semua...
untuk dijadikan pengajran...walaupun cik empunyer belog tahu..belum cukup ilmu di dada untuk berkata2...

“Dan apa saja musibah yang menimpa kamu maka adalah disebabkan oleh perbuatan tanganmu sendiri, dan Allah memaafkan sebahagian besar (dari kesalahan-kesalahanmu).” – Surah AsSyuura : Ayat 30

“Apabila Allah kasihkan seseorang, Allah mengenakan dengan suatu ujian sehingga Allah mendengar rengekan permintaan yang bersungguh-sungguh.” (Dari Musnad Firdaus oleh Dailami)

“Sabar yang sebenarnya ialah sabar pada saat bermula (pertama kali) tertimpa musibah.” – Hadith riwayat Bukhari

ANNE WILSON SCHAEF:

Life is a process. We are a process. The universe is a process.

emm...tu je kot yang cik empunyer belog nk citer...

smga korg2 semua dapat ambil pengajaran...

p/s: esok nak dating ngan incik ijam~~~<3<3<3...

MSN Onion Emoticon

JOMLIKE!

3 ♥♥suratcinta♥♥:

Shaifful Hairi b Ramli berkata...

hehhe ayat mula ingatkan nak buat ringkas jer..tup tup dah jadi panjang berjela..uncle doakan yg terbaik untuk awak.

cikmemy berkata...

ujian tu sume mematangkan kita kan~

moshimoshi berkata...

shaifful---->huhu...ntahla..smlam emosi dan tangan yang menaip..sedar2 da pnjang..heheh...

cikmemy---> yup...ujian bagi pengalaman n pengalaman adelah guru terbaik~~~

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...